Hashtag Belirlerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Friendfeed dönemini hatırlayan çok az kişi vardır aranızda. Sanıyorum ilk o zaman girmişti # işaretiyle başlayan, link haline dönüşen kelimeler. Kullanılan hashtaglar ile projeler bile yapılıyordu, sitenin ismini hatırlayamadım fakat Şirzat Aytaç’ın Friendfeed’de yayınlanan ikinci el ilanları listelediği bir proje vardı. Hashtag, iletilerin kolay takibi ya da yazdığınız cümlenin anahtar kelimesi amacıyla yazılıyordu. Şimdi de amaçlar çok fazla değişmedi, biraz gelişti ve kullanılan mecra sayısı arttı. Hashtag belirlerken nelere dikkat etmemiz gerektiği hakkında birkaç kelam edeceğim.

Önce hangi mecrada ve niçin kullanacağınızı belirlemeniz gerekiyor, sonra nasıl yapacağınıza geçebiliriz. Cümlenizi vurgulamak için kullanacağınız bir anahtar kelime, belirlediğiniz hashtag içeren iletinizi daha sonra kolayca bulabilmek, benzer içerikteki iletilere ulaşmak isteyenlere kolaylık ya da ortak bir konuda görüş beyan etmek… Daha birçok amaç sayılabilir. Her amaç için kullanılacak hashtag ifadelerinin ortak bazı özellikleri vardır.

Kolay Kullanılabilir Olmalı

Eğer insanların, kullanmış olduğunuz hashtag ile iletiler göndermesini istiyorsanız, onların işlerini kolaylaştırmalısınız. Okunduğu ilk anda algılanamayacak kadar karışık, okuması/yazması zor kelimeler olmamalı. Birden fazla kelime kullanıyorsanız, ilk harfler büyük olabilir. Küçük L harfi ile büyük I harfinin birbirine benzediğini ve bu tür benzerliklerin birden fazla olduğunu dikkate almalısınız.

İletinizle Doğrudan Alakalı Olmalı

Twitter’de TT’ye girmiş hashtag ifadelerini kullanmak istiyorsanız, iletinizle doğrudan alakalı olanları kullanın. Aksi takdirde, doğru olmayan bir hedef kitleye içeriğinizi gösterme ihtimaliniz olur, bu hem gereksiz iş gücü, hem de itibar kaybı olarak karşınıza çıkar. Instagram’da çok genel hashtag kullanırsanız, “herkese hitap etmeye çalışan marka” gibi, hiçbir yere varamayabilirsiniz. Yani hashtag belirlerken, içeriğiniz temelinde ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi analiz etmeli, ona göre kelimeler seçmelisiniz.

İlk Kullanım Amacına Dikkat Etmeli

Özellikle Twitter’de TT olmuş bir ifadenin ilk kullanım amacı araştırılmalı. Çok zor değil, ifadeye tıkladığınızda atılan tweetler fikir verecektir. Yakın bir zamanda prezervatif markalarından birisinin reklam hashtagi, öyle kişiler tarafından amacı dışında kullanıldı ki, bir hayli güldük. Bu tweetler tabii ki markaya yaradı, başka kişiler tarafından ekran görüntüleri alınarak paylaşıldı, vs.

Kullanıma Teşvik Etmeli

İster Instagram’da bir fotoğraf için kullanın, isterseniz Twitter’de bir organizasyon için tweetler atılmasını isteyin, hepsinde ortak nokta, diğer insanların da bu hashtagi kullanması gerekir ki, hashtag kavramı amacına ulaşsın. Twitter’de soru sorarsınız, cevap verilmesini istersiniz, o zaman birinci tekil şahıs kullanarak bir hashtag belirlemeniz, insanları o hashtagi kullanmaya teşvik edebilir. Ya da Instagram’da, herkesin ortak duygularına, düşüncelerine hitap eden bir kelime seçersiniz, insanlar da benzer durumlarda aynı hashtagi kullanır, böylelikle benzer içerikler, doğru hedef kitlelere görünür.

Daha birçok tavsiye sunabilirim ama şimdilik konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum. Çocuğu zor uyuttuk, biraz da ben uyuyayım ki, uykusuz kalmadan işime gidebileyim. Konu hakkında konuşmak isterseniz, benimle her zaman iletişim kurabilirsiniz.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.