Youtube’nin Kurumsal Kullanım İpuçları – 2

Bu yazımı okumadan önce, dün yayınlamış olduğum Youtube’nin Kurumsal Kullanım İpuçları – 1 yazımı okumanızı tavsiye ederim. Bu yazı, kısmen de devam niteliği taşıyor.

Önceki yazıma ek olarak, telif haklarınızı korumak için kendiniz çalışma yapmak zorunda değilsiniz. Sizin adınıza bu çalışmayı yapan şirketler de var, bu şirketlere MCN (Multi-Channel Networks) deniyor. Detaylı bilgi almak isterseniz buraya sayfasına bakabilirsiniz.

Abone Sayınızı Artırmak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Temel olarak Bulunma > İzlenme > Daha Çok İzlenme > Yeni Aboneler bu yolu izlemeniz gerektiğini söyleyebilirim.

Kanalınızı ve içeriklerinizi optimize edin: İlgi çekici ve kanalınızla ilgili bir kapak görseli, profil fotoğrafı, kanalınızın açıklaması, varsa internet siteniz ve sosyal hesaplarınızı ekleyin. Videolarınızı yüklerken başlık, açıklama ve etiketlere özen gösterin. Etiketleri belirlerken Google Adwords Keyword Planner aracını kullanabilirsiniz, Google ve Youtube arama tahminleri benzerlik gösteriyor.

Kanalınızı tanıtan bir video hazırlayın: Kanal sahibi olarak siz ya da yüklediğiniz içeriklerdeki kişilerle oluşturacağınız, kanalınızın amacını anlatan ve kanalınıza abone olmayı tavsiye eden videolar hazırlayın. Bu videoyu, kanalınızın ana sayfasındaki Öne Çıkarılan İçerik bölümünde yayımlayabilirsiniz. Öne Çıkarılan İçerik bölümünde yayınlanan videolar, yalnızca kanalınıza gelen kullanıcılara değil, videolarınızı izleyen tüm kullanıcılara video içerisinde siyah bir bant üzerinde Önerilen Videolar başlığında gösterilecektir. Benim özel tavsiyem ise, Geri dönen aboneler için sekmesinde güncel videolarınızı, Yeni ziyaretçiler için sekmesinde ise kanalınızı tanıtan videonuzu yükleyin. Önerilen Videolar ile belirlediğiniz videolar güncel olarak kullanıcılara tanıtılırken, izlenme süreniz arttıkça kullanıcıların abone olma isteğini de artırmış olacaksınız.

İçerik Yöneticisi> Kanal > Öne çıkan içerik bölümünden Önerilen Videonun tavsiye edileceği zamanı Görüntülenme zamanından kendiniz belirleyebilir ya da Zamanlamayı optimize et diyerek bu işi Youtube‘ye bırakabilirsiniz.

Yorumlara hızlı cevap verin, kullanıcılarınızla etkileşimde bulunun: Youtube, eski görüşlerimize göre yalnızca bir video sitesi olmaktan sıyrıldı, yeni bir sosyal mecra haline dönüşüyor. Hakaret, küfür, aşağılayıcı söz vb. içerikler haricindeki yorumları kontrollü olarak yayınlayın, yorum yapan kullanıcılara cevap verin, onlara değer verdiğinizi hissettirin.

İzlenme sayısından çok izlenme süresine önem verin: Belki de en çok gözden kaçırılan nokta burası oluyor. Bu veri, internet sitelerimizin analitik raporlarında “sitede/sayfada geçirilen süre” olarak yer alıyor. Bir videonun izlenme sayısı 1 milyon da olsa videonun yalnızca yarısı izlenip kapatılıyorsa, ortada bir sorun var demektir. Raporları doğru okuyun, analiz edin. Hangi kullanıcılar, videonun hangi aralığını daha çok izledi ya da hangi saniyesinde videoyu terk etti, raporlarda görebilirsiniz. İzlenme süresi oranlarını yüksek tutmanız halinde, kullanıcıların hissettikleri fayda da yüksek olacak, böylece videolarınızın izlenme sayılarıyla birlikte arama motorlarındaki görünürlüğü de artacak, yeni aboneleri de beraberinde getirecektir.

Playlistler oluşturun: Oluşturduğunuz playlistte yalnızca kendi videolarınız olmak zorunda değil, öne çıkan başka kanalların videolarını da playlistlerinize ekleyebilirsiniz. Başka kanalların videolarını kendi kanalınızın playlistinde paylaşmak biraz garip gelebilir, bunu “çok satan ürünün yanında benzer ürünü pazarlamak” olarak düşünebilirsiniz. Yanlış anlaşılma olmasın diye belirtmek istiyorum, başkasının videosunu kendi kanalınıza yüklemeyeceksiniz, yüklü bir videoyu kendi playlistinize dahil edeceksiniz. Bu sayede, kendi kanalınızda geçirilen süreyi de artırmış olacak, kullanıcıyı sayfanızdan geçici süre dahi olsa kaybetmeyeceksiniz.

Çapraz tanıtım için işbirliği yapın: Yakın ya da ortak hedef kitlelere hitap ettiğinizi düşündüğünüz kanallarla iletişime geçin, işbirliği yapın. Sizin tanıtım videonuz onların kanalında, onların tanıtım videosu sizin kanalınızda anlaşmanıza bağlı olarak belirli bir süre ya da sürekli yayınlanabilir. Bu şekilde bir çalışma yapan iki marka, gün sonunda en çok abone kazananlar listesinde ilk iki sırayı paylaşmış, marka isimlerini hatırlamadığımdan yazamıyorum. Konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz İşbirliği ve Çapraz Tanıtım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Videolarınızda Kartlar‘ı kullanın: Videolarınız izlenirken, izleyenleri abone olmaya teşvik etmeniz ve abone olmayı kolaylaştırmanız, abone sayınızın artmasında önemli derece katkısı olacaktır. Neler yapabileceğinize dair detaylı bilgiyi Kartlar sayfasından öğrenebilirsiniz. Kurum hesaplarımızda tecrübe ettik, etkisinin yüksek olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim fakat sayısal veri paylaşamıyorum.

Youtube ile ilgili yeni bilgiler ve deneyimler edinirsem, devam yazısıyla karşınıza çıkmaktan mutlu olurum. Şimdilik bu kadar. Sorularınız varsa yorum olarak iletebilirsiniz.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.