Devlet Kurumlarının Sosyal Medyada İşi Ne?

Yılın ilk yazısında herkese merhabalar. U/mutlu bir yıl diliyorum, başka ailemle birlikte bana, sevdiklerime, çevreme olmak üzere tüm insanlığa… Yeni yıl temenni yazısı değil elbette, sözü uzatmadan konuya geçeyim.

Geçtiğimiz hafta bir öğle arasında Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan Hamdi Çelikbaş‘ı ziyarete gittim. Bir süre önce TEAkolik aracılığıyla tanışmıştık. Yemek sonrası sosyal medya üzerine biraz muhabbet ettik. Önemli ve genel olabilecek bazı notlarımı sizlerle paylaşacağım.

Başlıkta biraz ironi var elbette. Devlet kurumları, halk ile doğru bir iletişim kurmak istiyorsa, tüm iletişim kanallarını açık tutmalı ve özel stratejiler üzerinden çalışma yapacak personeller istihdam etmelidir. İletişim kur(ula)mayan devlet kurumları, halka hizmet yerine devlette zaruret olarak varlığını sürdürecektir.

Devlet kurumlarının sosyal medyada varlık sebebi, öncelikle, hitap ettiği kitleyi bilgilendirmek olmalıdır. Kurum hakkında ya da yapılan işlerle ilgili merak edilen sorular, sosyal medya aracılığıyla halka aktarılırsa, kurumun işlerinde de hız elde edilebilir. Bu bilgilendirmeler sayesinde gelecek soru telefonları azalır, kim-niçin-nereye başvuracağını bilerek kurumla muhatap olur ve daha çok şey değişebilir. Sosyal medyanın bu kadar etkili olabileceği, henüz kurumlarımız tarafından anlaşılmış değil. Bu durumu değiştirmek için elimizden geldiğince çaba sarf ediyoruz, gelecekten umutluyuz.

Kuruma ait sosyal medya hesaplarında kullanılacak dil, aşırı resmi olması yerine daha sıcak ve kucaklayıcı bir yapıda olabilir. Bu durum, yetkilileri biraz korkutabiliyor. Endişelerini elbette anlıyorum fakat, hedef kitleyle araya ne kadar mesafe konulursa, sosyal medya o kadar anlamsız hale gelir. Kullanılacak dili yumuşatmak için yapılabilecek alternatif, kurumun adına açılmış hesaplar yerine, kurum yetkilileri adına açılmış hesaplardan iletişim sürdürülebilir. Kurum sayfasından genel bilgilendirmeler yapılırken, daha samimi ve özel bilgiler, yetkililerin hesaplarından yapılabilir. Böylece, kurumsallığa halel gelmediği gibi, hedef kitle ille bütünleşme de sağlanacaktır.

Bir devlet kurumu yetkilisinin sosyal medya üzerinden takipçilerine cevap vermesi, takipçilerini mutlu edip, bağlılık oluşturabilir. Gelen sorulara cevap verilmesi ve sorunların dikkate alınması, hizmetin kalitesinin artmasına vesile olur. Kaliteli hizmet, memnuniyeti beraberinde getirir. Önceki yazımda da belirttiğim gibi, “Bir fincan kahvenin, kırk yıl hatırı vardır.” misali, kendine muhatap bulan halk, uzun süreli destekçiniz olur.

Konu devlet kurumları olunca, anlatacak çok şey olmakla birlikte, az şey anlatılabiliyor. İletişim ve içerik stratejisi talebi olan kurumlarımız olursa, özel olarak yardımcı olabileceğimi belirterek yazımı sonlandırıyorum.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.