BAŞLIK
- İlan başlığı, hedef kitle tarafından en çok aranan anahtar kelimeleri içermelidir. Çünkü, sahibinden.com standart arama algoritması, sadece başlığa bakar. Bunun için, “keyword tool” gibi araçlardan yararlanabilirsiniz.
- Başlıkta ürünün markası ve modeli belirtilmelidir. Bu, alıcılara aradıkları ürüne daha kolay erişim sağlayacaktır.
- Ayrıca, sıkça yapılan hatalı yazımlardan yazılabilir. Bu, ürününüzün arama sonuçlarında görünürlüğünü artırabilir. Çünkü; sahibinden.com arama algoritması, “bunu mu demek istediniz?” öneri sistemi Google kadar gelişmemiş olup, hatalı yazımların başlıkta olması avantaj sağlar.
- Başlıkta boşluk, virgül ve tire işaretleri doğru şekilde kullanılmalıdır. Ayrı kelime olarak yazılan ifadelerin arama sonuçlarında görünürlüğü daha yüksek olabilir. Birleşik yazılan ifadeler, tek bir kelime olarak değerlendirilir. Örneğin, Öztiryakiler OBY 500 yerine, “Öztiryakiler OBY500” şeklinde yazılabilir. Bu, arama sonuçlarında daha görünür hale gelebilir.
GÖRSEL
- Vitrin Fotoğrafı
- Sıkça yapılan hataların başında, ürünün gerçek fotoğrafının direkt vitrin fotoğrafı olarak seçilmesidir. Listelemede ürün fotoğrafları thumbnail yani küçük resim olarak göründüğünden dolayı, ürün ne kadar ön plana çıkarsa, o kadar verimli sonuç verecektir. Bunun için, ilan yayınlanacak ürünün katalog fotoğrafının dekupe halini, beyaz bir zemin üzerine ekleyip, alacağınız çıktıyı vitrin fotoğrafı yapmalısınız.
- Katalog fotoğrafına erişemediğiniz ürünlerde, zorunlu olarak kendi çektiğiniz fotoğrafı vitrin fotoğrafı yapmanız gerekebilir. Bu gibi durumlarda fotoğraf çekerken;
- Mümkünse tek renk bir arka plan
- Ürünle alakasız malzemelerin objektifin içerisinde yer almadığı bir fotoğraf çekilmesi halinde, dekupe işlemi yaparak yine ürünü öne çıkarabilirsiniz. Katalog fotoğrafı kadar başarılı sonuç vermeyebilir fakat, diğer durumlara göre daha verimli olacaktır.
- Diğer Fotoğraflar/Videolar
- Ürüne ait gerçek fotoğraflar eklemeniz, güven uyandırır. Ayrıca, ürüne ait bir kullanım ya da inceleme videonuz varsa, bunu da yüklemeniz, artı puan kazandıracaktır.
- Video eklemeniz halinde, ilan başlığında videolu olduğuna dair bir ikon belirecektir.
AÇIKLAMA
Başlıktan sonra en önemli bölüm, açıklamadır. Çünkü, standart arama sonucunda istediği ürünü bulamayan kişilerin tercih ettiği Detaylı Arama sonuçlarına açıklamalar dahil edilebilmektedir.
Açıklamada;
- Neden sizden satın alması gerektiği,
- Ürün teknik özellikleri
- Ürünün kullanım alanları
- Teslimat ve ödeme koşulları gibi ifadelere yer verebilirsiniz.
Açıklama bölümü, HTML tabanlı olup özelleştirilebilmektedir. Burada dikkat edeceğiniz önemli noktalardan birisi, rengarenk, göz yoran, karışık bir açıklama müşteri
- Okunabilir
- Anlaşılır
- Bilgi verici
- Güven telkin eden ..
açıklamalar, daha fazla satışa yönlendirecektir. Açıklamada yalnızca “kurumsal sayfanızın” linkini paylaşabilirsiniz. Bunun dışında bir dış bağlantı aktif olmayacaktır. Ayrıca, kurallara da aykırıdır.
KONUM
İlan verirken, konum bilgisi girmek ilanınızın diğer ilanlardan ayrılmasını sağlar. Konum bilgisi girdiğinizde, ilan başlığında bir ikon belirir ve bu ilanınızın daha dikkat çekici olmasını sağlar. Eğer bir mağaza satışınız varsa, konum bilgisi vermek daha iyi sonuçlar verir, ancak sahibinden.com’da mağaza fiyat politikanız ile farklı fiyatlar vermemeye dikkat etmelisiniz. Konum belirtmenin bir diğer avantajı da, bir mağazanızın varlığını ispat ederek müşterilere daha fazla güven sağlamasıdır.
DOPİNG
Doping, site içi reklamları ifade eden bir terimdir. Bu reklamların belirli değişkenlere göre farklı seçenekleri vardır. Örneğin sektör, rekabet durumu, hedef kitle, müşteri edinme maliyeti, kâr marjı gibi değişkenlere göre, bir veya birkaç doping seçeneği eş zamanlı kullanılabilir.
- Üst Sıradayım
İlan tarihi, fiyat, görsel ya da başlıktan bağımsız olarak ilgili anahtar kelime veya kategori kırılımlarına göre ilan listelemesinde üst sırada yer almanızı sağlar. Ancak, rakibiniz de aynı ürün için Üst Sıradayım dopingi aldıysa, ilan giriş tarihi önceliklendirilir. Bu nedenle, daha yeni ilanlar öncelikli olarak listelenir. Yani, dopingli ilanlar arasında en son yayına girmiş ilan, en üstte yer alır. Bu durumu çözmek için Güncelim Dopingi satın alınabilir. Güncelim dopingi ile birlikte ilanınızın tarihi güncellenir ve rakibinizden üst sıraya çıkabilirsiniz.
- Güncelim
Herhangi standart bir ilan, 30 gün sonra yayından kalkar. 30 gün sonra ilan paketinizden düşmek kaydıyla yeniden yayına alabilirsiniz. Ta ki, 1 yıl dolana kadar. 1 yıl sonra aynı ilanı yeniden yayına alamazsınız. Bunun için Güncelim dopingi gereklidir. Güncelim dopingi ile birlikte ilan tarihi, işlem yaptığınız tarih ile güncellenecektir. Üst Sıradayım dopingi aldığınızda rakibinizin ilanı sizden daha güncel ise, Güncelim dopingi ile ilanınızın güncel olduğunu belirleyip, rakibinizden üst sıraya çıkabilirsiniz.
Güncelim dopingi kullanmak yerine ilanı silip, aynı içeriklerle yeniden yayına alabilirsiniz. Bu durumda bazı dezavantajlar devreye girecektir.
- Aynı görsel kullanımı, algoritmada olumsuz değerlendirilmektedir. Çözüm; yeni görseller eklemek olabilir.
- İşgücü/zaman kaybı olacaktır.
- İlan linkiniz değişecektir. Sildiğiniz ilanın linki ile yeni ilan linki farklı olduğundan dolayı, daha önce yaptığınız paylaşımlardan gelebilecek trafiğin önüne geçmiş olursunuz. Google’da ise sıfırdan konumlandırma almaya çabalayacaksınız demektir.
- Kalın Yazı ve Renkli Çerçeve
Üst Sıradayım dopingi ile birlikte kullanıldığında, rakiplerinizden öne çıkmanızı sağlar. Rakibiniz sizden daha güncel dahi olsa yine dikkat çekebilirsiniz. Birden fazla doping seçeneğini bir arada kullanmak ise satış ihtimalini kuvvenlendirecektir.
- Anasayfa Vitrini
Prestij, güven ve daha fazla potansiyel müşteri sağlar ancak diğer doping seçeneklerine göre daha pahalıdır.
Anasayfa Vitrini dopingini; müşteri edinme maliyeti yüksek ürün ve/veya hizmetler için kullanabilirsiniz. Ya da, kâr marjınız yüksek ise yine değerlendirebileceğiniz güçlü bir seçenektir.
- Kategori Vitrini
Özel bir kitleye hitap eden ilanlar için uygun bir seçenektir. İlan girdiğiniz kategorinin sayfasında Anasayfa Vitrini gibi bir görünüm sağlayacaktır. Hedef kitleniz, direkt ilgili kategoriye girip, oradan ilanlara ulaşıyorsa bu seçeneği değerlendirebilirsiniz.
- Detaylı Arama Vitrini
Bu seçenek de yine özel ve sınırlı bir kitleye yöneliktir. Standart arama ile değil, detaylı arama ile özel bir ürün arayan kişileri hedefliyorsanız ve sattığınız ürün ya da hizmetin bu kadar özel olması durumunda tercih edebilirsiniz.
- Acil Acil
Bir ürünün/hizmetin acilen satılması gerektiği durumlar olabilir. Örn; nakit ihtiyacı. Böyle bir durumda normalden daha yüksek indirim yaparsınız. Bu indirimi Acil Acil dopingi ile desteklerseniz, bu tarz fırsatları takip eden özel bir kitleye erişebilirsiniz.
DIŞ BAĞLANTILAR
İlanlarınız, sadece site içi aramalarda değil, aynı zamanda arama motorlarında da görünebilir. Site içi aramalarda daha fazla görünürlük elde etmek için, doping seçeneklerini inceledik. Ancak ilanlarımızın görünürlüğünü artırmak için sadece Sahibinden.com’a değil, diğer platformlara da ihtiyacımız var. Dış bağlantılardan bazıları şunlar olabilir:
- Instagram Hikayeleri: Hikayenize link ekleyerek Instagram’dan trafik alabilirsiniz.
- Pinterest: İlan görselleri, açıklamaları ve linkleri ekleyerek hem Pinterest’te keşfedilebilir hem de Google aramalarında ilan linkinizin üst sıralara çıkmasına yardımcı olabilirsiniz.
- Google Business Yayınları: Benim İşletmem sayfanızda ilan linklerinizi yayınlayabilirsiniz. Hem işletmenize gelen kişilere ilan linklerini gösterebilir, hem de yine Google aramalarında üst sıralarda çıkmak için ilanınızı desteklemiş olursunuz.
- Youtube: Ürün inceleme veya tanıtım videoları yayınlayabilir ve açıklamada ilan linklerinizi verebilirsiniz. Hem Youtube kitlelerinden ilanınıza trafik çekebilir hem de Google aramalarında üst sıralarda çıkmak için ilanınızı desteklemiş olursunuz.
- Facebook Grupları: Hedef kitlenizin bulunduğu gruplarda ilan linklerinizi paylaşarak trafik elde edebilirsiniz.
- Whatsapp Durum: Instagram hikayelerinizde olduğu gibi, Whatsapp Durum’da da ilanlarınızı kişisel veya işletme kişilerinize gösterebilirsiniz.
Dış bağlantılar aracılığıyla ilanlarınıza trafik çektiğinizde, ilanlarınızı silmek yerine yeniden yayınlamanın ve Güncelim dopinginin değeri daha iyi anlaşılacaktır.
Burada anlattıklarım, Sahibinden.com üzerine kurgulanmış bir pazarlama stratejisinin temel dinamiklerini oluşturmaktadır. Tavsiyem, hiçbir zaman bütün yumurtalarınızı tek bir sepete koymamanızdır.
Benimle; soru sormak, görüşlerinizi iletmek ya da benden danışmanlık almak için buraya tıklayarak Whatsapp’tan iletişime geçebilirsiniz.
Not: Bu yazımda, bilgi ve deneyimlerimi yazdıktan sonra chatGPT adlı yapay zeka modeli ile geliştirmeler yaptım.

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et