Cuma günü, yine Ömer Karapınar‘ın bir dersine konuk oldum. Bu sıralar sıkça davet ediyor, bu konuk olma işine bir gelir modeli oluşturmalıyım artık. Facebook’un işletmeler için sunduğu Business Manager‘in kullanımıyla ilgili bilgi ve tecrübelerimi öğrencileriyle paylaşmamı istedi. Bilgi paylaşmak, temel alışkanlıklarımdan olduğundan mıdır bilemiyorum, kabul ettim ve dersine katıldım. Derste, Facebook Business Manager‘i kimler, nasıl kullanmalı gibi soruların cevaplarına cevap vermeye çalıştım. Burada da, bu konudaki bilgi ve yorumlarımı sizlerle paylaşacağım.
Facebook Business Manager, çoklu sayfa, reklam ve kişi yönetimi için oldukça kullanışlı ve ücretsiz bir araç. Sayfalarınızı tek bir yerden kolayca yönetebiliyor, reklam hesabınızla istediğiniz sayfa için reklam verebiliyor, istediğiniz kişiye istediğiniz yetkiyi veriyor ya da yetkisini kolayca alabiliyorsunuz. Böyle bir aracı, diğer sosyal medya platformları için de umutla bekliyoruz. Tek dezavantajı, çok fazla hesap tanımlamışsanız, biraz ağırlaşma olabiliyor.
Kimler Facebook Business Manager’i Kullanmalı?
Ayrı markalar, farklı pozisyonlarda görev alan personeller ve her hesabınız için reklam vermeyi düşünüyorsanız, hepsini kolayca ve tek yerden yapabileceğiniz yer, Facebook Business Manager. İki marka sayfası ya da üç personel için bu panele geçiş yapmak, şimdilik yalnızca size yük olacaktır. Yeni yetiştireceğiniz bir personeliniz varsa, elbette vizyon edinmesi açısından kullanmasını isteyebilir ya da tavsiye edebilirsiniz.
Güvenlik Açısından Facebook Business Manager
Sayfalarınızın güvenliği açısından oldukça önemli bir yer tutuyor. Sayfa sahipliği bu hesapta oluyor, yetki verilen hesaplar Yönetici dahi olsalar, sayfayı alıp götüremiyorlar. Siz, dilediğiniz anda herhangi bir yöneticinin yetkilerini anında alabiliyorsunuz. Kime ne yetki verdiyseniz, panelinde yalnızca yetkili olduğu hesapları, yetki düzeyine göre görüntülüyor. Kişilere hangi tarihte yetki verildiği ya da yetkisinin kaldırıldığını da kayıtlardan görüntüleyebilirsiniz.
Ajans-Marka Ortak Çalışması
Markalar, Sayfa Sahipliği’ni vermeden, ajansların Business Manager hesaplarına özel yetkiler tanımlayabiliyorlar. Reklamveren’den Yönetici ekleme yetkisine kadar birçok alternatif bulunuyor. Böylece hem markanın gözü arkada kalmıyor, hem de ajans, sayfaları rahatça yönetebiliyor.
Sayfa Sahibi Nasıl Olunur?
Var olan bir sayfanın sahipliğini panelinize aktarmak istiyorsanız, bahsi geçen sayfada Yönetici olmak zorundasınız. Yönetici olmanız halinde, “Varlıkları Üzerine Al” bağlantısından sayfanın sahipliğini üzerinize alabilirsiniz. Reklam hesapları ve uygulamalar için de aynı yöntemin geçerli olduğunu belirtmeliyim.
Erişim İzni Nasıl Alınır?
Bir sayfada yalnızca bir ya da birkaç yetkiye ihtiyacınız varsa, “Erişim İzni İste” bağlantısından sayfayı bulup, izin istediğiniz yetkileri seçip, izin talebinizi sayfa yöneticisine doğrudan iletebilirsiniz.
Yeni Sayfa Oluşturma
Panel üzerinden oluşturduğunuz sayfanın sahipliği, direkt olarak panelin oluyor. Böylece tekrar sahipliğini almaya uğraşmıyorsunuz. Ayrıca, sayfalarınız için kullanıcını da kolayca alabiliyorsunuz, 20-25 beğeni vb. kriterler gerekmiyor. Tabii suistimal olduğu düşünülürse, Facebook buna da bir sınırlama getirebilir.
Facebook Business Manager‘in öne çıkan ve bizim aktif kullandığımız özellikleri anlattım. Farklı kullanımlarımız olması halinde, sizlerle paylaşmaktan mutlu olurum.
Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et