Instagram Markasının Yol Haritası Nasıl Hazırlanır?

Evet, artık Instagram markalarımız var. Sadece Instagram’da hizmet veren, ürün satan ya da paylaşım yapan hesaplardan bahsediyorum. Gayet de güzel geri dönüşler aldıklarını duydum. Yakın zamanda yeni bir Instagram markası oluşturdum. Bunun için araştırmalar yaptım, bilgi ve deneyimlerim doğrultusunda yol haritasını belirledim. Bu süreçle ilgili profesyonel bir rehbere ihtiyaç olduğunu fark ettim. Aşamaları birer birer yazacağım. Siz de ekleme/eleme yapabilirsiniz.

Yapacağınız İşin Sınırlarını Çizin

Ürün ya da hizmet markası olabilirsiniz. Instagram’da markanızla yapmak istediğiniz en az ve en fazla şey nedir? Bu sorunun cevabını not alın ve bu çerçeve doğrultusunda stratejiler üretin. Her şeyi yapmaya çalışmayın, kartopu olarak başlayın, gerekirse ilerleyen zamanlarda çığa dönüşebilirsiniz.

Piyasa/Rakip Araştırması Yapın

Markanızı hangi piyasa şartları altında gün yüzüne çıkartıyorsunuz, bilin. Muhtemel rakiplerinizi tespit edin, rakip olamayacak kadar büyük ya da küçük markaları da inceleyin, onların eksikleri ya da güzel yaptıkları şeyleri not alın. Araştırmalarınızın çoğunluğunu Instagram’da gerçekleştirin.

Hedef Kitlenizi Belirleyin, İlgi Alanlarını Tespit Edin

Yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi, gelir düzeyi, lokasyon, ilişki durumu… diye devam eden hedef kitle metriklerini biliyor olmalısınız. Bilmiyorsanız, Facebook’ta bir reklam oluşturun ve Hedef Kitle sekmesindeki metrikleri inceleyin. Bunları yaklaşık olarak belirledikten sonra hedef kitlenizi hayalinizde somutlaştırın ve ilgi alanlarını tespit etmeye çalışın. İlgi alanları, ilerleyen aşamalarda çok işinize yarayacak.

Markanızla İlgili Anahtar Kelimeleri Belirleyin

Instagram’da etiket arama yoluyla hangi etiket kaç kez kullanılmış, görebilirsiniz. Markanızla ilgisi olduğunu düşündüğünüz anahtar kelimelerin kullanım sayısını inceleyin, en çok kullanılanları not alın. 50-100 kişinin kullandığı etiketler, sizi doğru yere götürmeyebilir. Daha kesin sonucu, küçük testlerle elde edebilirsiniz.

Anahtar kelime belirlemede Google Adwords Keywords Planner aracını kullanabilirsiniz, güzel fikirler verecektir.

Hedef Kitlenizin İlgi Alanındaki Markaları Bulun

Hedef kitlenizle ilgili ilgi alanlarına işte burada ihtiyacınız olacak. İlgi alanlarını yaklaşık olarak tespit etmişseniz, bu ilgi alanındaki markaları tespit etmeniz kolaylaşacaktır. Bir çeyiz ürünü satan markayı, yoğunlukta yeni evlenecek kişiler takip ederken, konut markasını gelir düzeyi yüksek kişiler takip edecektir. Ne kadar “özel” bir marka tespit ederseniz, doğru hedef kitleye ulaşmada o kadar yardımı olur.

Sosyal Çevrenizi Takip Edin

Hesabınıza Facebook ve Twitter hesaplarınızı bağlayıp, sosyal çevrenizi kolayca takip edebilirsiniz. Çevrenizin sizi takip etme olasılığı, sizi hiç tanımayanlara göre daha yüksek olacağından dolayı, takipçi sayınız önemli oranda artacaktır. Sosyal çevrenizin yanı sıra telefon rehberinizdeki kişilerden Instagram hesabı olanları da takip edebilirsiniz. Sosyal çevrenizi takip etmeyle aynı sonucu elde edeceksiniz.

Küçük bir hileli (tabii ki yasal :)) ipucu da vereyim. Kardeşiniz, eşiniz ya da gerçekten güvendiğiniz kişilerin cihazlarında hesabınızı açıp, onların sosyal çevrelerini ve rehberindeki kullanıcıları da takip edebilirsiniz. Bu işlem, markanızla bu kişileri bağdaştırmak anlamına gelir, bu kişilerin yapacakları en ufak olumsuz bir davranıştan da sorumlu olacağınızı unutmayın.

Tespit Ettiğiniz Markaların Takipçilerini Takip Edin

Instagram’da takibe takip mekanizması daha esnek bir yapıda işliyor. Böylesine özel bir hedef kitleyi tespit ettikten sonra bu kişileri takip ederseniz, takip edilme olasılığınız oldukça yüksek olacaktır. Bu madde, özel olarak tecrübe edilmiştir. Benim tarafımdan değil fakat çok değerli, sektörden bir arkadaşım tarafından deneyimlenmiştir.

Doğru Görsel, İlgi Çekici Açıklama, Markanızla/Paylaşımınızla İlgili Etiket Girin

Görsel seçimine dikkat edin, sıradan görseller eklemeyin. Görseller, açıklaması okunmadan bile hikayesini hissettirebilir olsun. İlgi çekici birkaç cümle ile paylaşımınız hakkında bilgi verin. Genel olarak markanızla ve özel olarak paylaşımınızla ilgili etiketler girin. Alakasız etiket kullanımından kaçının.

Bu maddeler doğrultusunda yol alırsanız, kısa sürede güzel geri dönüşler alacağınıza inanıyorum. Deneyimleriniz olursa, yorum olarak paylaşırsanız sevinirim.

 


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.