Youtube’nin Kurumsal Kullanım İpuçları – 1

Bugün, Youtube’den gelen iki arkadaşı keyifle dinledik, yeni şeyler öğrendik, kafamıza takılan soruların cevaplarını bulduk. Sunumlarında/eğitimde yer alan bazı konu başlıklarını ve kısa açıklamalarını sizlerle paylaşacağım.

Hangi Videolardan Gelir Elde Edebilirsiniz?

Tamamını sizin ürettiğiniz ya da özel haklarına (exclusive) sahip olduğunuz videolardan gelir elde edebilirsiniz. Eğer böyle bir video yüklüyorsanız, “Para Kazanma” sekmesindeki “Content ID eşleşmelerini etkinleştir” seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Yüklediğiniz videonun özel haklarına (exclusive) sahip değilseniz ya da video içerisinde size ait olmayan kesitler var ise, bu videodan gelir elde edemezsiniz. Böyle olduğu halde “Content ID eşleşmelerini etkinleştir” seçeneğini işaretlemişseniz, kullandığınız içerik gerçek sahibi tarafından yüklenmiş ise Youtube’nin sistemi videonuzu hak sahibinin videosuyla eşleştirecek, sonrasında hesabınıza “Telif Hakkı İhtarı” gönderecektir.

Özel Haklarına Sahip Olmadığınız Videoları Nasıl Yükleyebilirsiniz?

Kanalınızda özel videolar hazırlıyor, belli bir içerik stratejisiyle ilerliyorsunuz. Bu stratejide, hak sahibi olmadığınız videoları yüklemek var ise, “Content ID eşleşmelerini etkinleştir” seçeneğini işaretlemeden ilgili videoları yükleyebilirsiniz. Bu videolar üzerinden gelir elde edilmesi durumunda, elde edilen gelirler hak sahiplerine iletilecektir. Böylece, içerik stratejinizden vazgeçmeden ya da stratejinizi değiştirmeden yolunuza devam edebilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken konu, ilgili içeriğin Youtube’de yayınlanabiliyor olmasıdır, yoksa videonuz tamamen kaldırılması da gerekebilir. Örneğin yerli/yabancı filmlerin tamamını içeren videolar.

Videolarınızı Yükleyen Başka Kullanıcılar Gelir Elde Edebilir Mi?

Özel haklarına (exclusive) sahip olduğunuz videoları Youtube’de hem manuel, hem de otomatik tarama yoluyla tespit edebilir, bu videolardan elde edilecek gelirin size aktarılmasını sağlayabilirsiniz. Bu konuki anahtar kelime, “Telif Hakkı Bildirimi” (strike) olduğunu bilmeniz, araştırmalarınızda kolaylık sağlayacaktır.

Video Yüklerken Nelere Dikkat Edilmeli?

  • Başlık, içeriği net bir şekilde anlatmalı, kısa ve öz olmasına gayret edilmeli
  • Açıklamada video içeriğe dair bilgiler yer almalı, ilgili linkler eklenmeli
  • Etiketlerde kullanıcıların arama yapacağı ifadeler tahmin edilerek yazılmalı
  • Başlık, etiket ve açıklamada hiçbir şekilde videonuzla alakasız ibareler yer almamalı
  • Etiketlerde tırnak (“) işareti olmamalı.

Önemli birkaç maddeyi yazdım, bunları ve daha fazlasını biliyor olabilirsiniz, tekrar dikkatinizi çekmek istedim.

Özel Raporlama Nasıl Yapılır?

Oldukça detaylı bir rapor alabiliyoruz, bu raporu doğru okuyamazsak, hiçbir analitik değerin anlamı olmayacaktır. CSV formatındaki raporunuzu indirdikten sonra ilk olarak, Excell’de Veri sekmesinden “Metni Sütunlara Dönüştür” düğmesine tıklayıp, verileri “Virgül” ile ayır diyerek, raporu okunabilir hale getiriyoruz. Daha sonra Ekle sekmesindeki Pivot Table düğmesine tıklayarak, istediğimiz aralıktaki sütunları seçip, daha sonrasında istediğimiz verileri satır veya sütuna ekleyerek, kendimize özel bir rapor oluşturabiliyoruz.

Bugünlük daha fazla uzatmıyorum, arkası yarın diyerek yazımı sonlandırıyorum.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

“Youtube’nin Kurumsal Kullanım İpuçları – 1” için bir yanıt

  1. […] yazımı okumadan önce, dün yayınlamış olduğum Youtube’nin Kurumsal Kullanım İpuçları – 1 yazımı okumanızı tavsiye ederim. Bu yazı, kısmen de devam niteliği […]

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.