Alt Markalar İçin Sosyal Profil Oluşturma Kriterleri

Bir süre önce yurt dışındaki radyo ve TV’lerin sosyal medya hesaplarını incelemiştim. Geçtiğimiz günlerde de yerli radyo ve TV’lerin profillerini inceledim. İnceleme sırasında fark ettiğim önemli bir hususu sizlerle paylaşmak istiyorum. Dikkatinizi çekmek istediğim bir başka husus, bu örnekler, yalnızca radyo ve TV’ler için geçerli değil, olayın mantığını kavramanız halinde, çeşitli ürünleri/hizmetleri olan tüm markalara uyarlanabilir.

Yapımların tamamı için sosyal mecralarda ayrı hesap mı açılmalı, yoksa hepsi ana marka üzerinde mi konumlandırılmalı? Ya da, bunun orta yolu olsa, daha verimli bir sonuç elde edilemez mi? Bu gibi soruların cevaplarını vermeye çalışacağım. 

Hedef Kitlenizin Olduğu Mecralarda Siz Olmalısınız

Öncelikle ana kanalın, hedef kitlesinin yer aldığı tüm sosyal mecralarda aktif ya da pasif hesabı olması gerekiyor. Pasif hesaplar, bugün olmasa da ilerleyen zamanlarda değerlendirilmek üzere rezerve edilmeli. Aksi takdirde, istediğiniz kullanıcı adını almakta güçlük çekebiliyorsunuz, markanız hakkında fake hesapların açılmasına daha çok izin vermiş oluyorsunuz, boş bıraktığınız yeri rant elde etmek isteyen insanlar dolduruyor.

Yapmış Olmak İçin Yapmayın

Sosyal medya önemli, her markamız sosyal medyada yer almalı gibi söylemler, doğru bir stratejinizin olmadığını gösterir. Yeni bir yapımınızın hangi sosyal mecralarda olması gerektiğine ince düşünüp, karar verin. Yönetemeyeceği toprağı almak istemeyen bir ecdadın torunlarıyız, bu tecrübeden çok dersler çıkarabiliriz. Eğer gerçekten anlamlı bir stratejiyle içerik yönetimi yapılamayacaksa, ana hesabın bir parçası olarak sosyal medyada yer almalarını sağlamak, markanız için daha doğru olacaktır.

Tüm Programlar Değil Öne Çıkanlar

Sıkça düşülen hatalardan birisi de bu sanırım. Her program için ayrı bir profil oluşturulması, çapraz tanıtımı zora sokuyor, etkileşim düşük kalıyor ve birbirini besleyemiyor, dağınık yapıdaki profillerin reklam değerleri de düşük oluyor. Yalnızca öne çıkan/çıkacak programlar için sosyal profiller oluşturulsa, diğer programlar için ana kanal hesabından hashtag üzerinden yayın yapılsa, daha çok kişiye ulaşma şansı yakalayabilirsiniz, ayrıca ana hesabı da programlarla beslemiş olursunuz. Ana hesabın beslenmesi demek, ana markanızın bilinirliğinin ve değerinin artması anlamına gelir.

Ayrı Profil Oluştururken Hedef Kitle Kriteri

Çok ayrı bir hedef kitleye özel bir yapımınız varsa, bunun için ayrı bir profil oluşturmanız daha doğru olacaktır. Çapraz tanıtımlarda yakın ya da benzer hedef kitleler dikkate alınır, tek hesap üzerinden yürütülen çalışmalarda ise çok aykırı olmayan hedef kitleler, diğer içeriklere zorunlu müsamaha gösterecektir. Bu duruma keçiboynuzu örneği verebiliriz. 1 gr bal için bir sürü keçiboynuzu yemek, herkesin kabul edebileceği bir şey değildir. Orantıyı çok iyi tutturmanız gereklidir.

Güçlü Yapımlar için Ayrı Profil Oluşturun

Yüksek bütçeli, içeriği güçlü, hedef kitlesi geniş yapımlarınız için ayrı profiller oluşturmalısınız. Ana kanal hesabı üzerinden yapacağınız reklamlar, yapımınızın markalaşmasının önüne geçebilir. Ya da bu yapımınız, diğer yapımlarınızın çok önüne geçip, diğerlerini sönük bırakabilir. Yıldızlar topluluğu bir takımda iyi bir futbolcu bile olsanız, görünürlüğünüz yıldızların çok gerisinde olacaktır.

 


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.