Kazanmak İstiyorsan Umut Sat! – 2

Kazanmak İstiyorsan Umut Sat! isimli önceki yazım ile ilgili beklentiyi karşılamadığım konusunda iki eleştiri geldi. Ben de bu eleştirileri dikkate alarak, beklentiyi karşılamak adına ikinci bir yazı yazacağımı söyledim. Örnekleri ve yaptığım çıkarımları önceki yazımdan okuyabilirsiniz. Bu yazımda somut tavsiyeler üzerine yoğunlaşacağım.

Uygulanabilir/sürdürülebilir Vaatlerde Bulunun

Başta kendim olmak üzere birçok girişimcinin düştüğü hata, büyük vaatlerdir. Piyango bileti vaadi kadar olmasa da, çapımızdan büyük vaatler taahhüt ederiz. Bu vaatler, aslında fikrimizle ilgili hayallerimizdir. Hayaller güzeldir fakat girişim/ci gerçekleri farklıdır. Bu sebeple, girişiminizin uzun vadedeki, yani büyük resimdeki vaadini küçük parçalara bölün. Merdiven basamakları gibi düşünün, her bir adımda ikinci bir basamağı, birazcık daha yükseği vaat edin. Misal, mustafaalkan.com.tr blogumda hafta içi her gün bir yazı yazıyorum, bunu okuyucularıma vaat etmedim, çünkü daha önce yaşanmış yüzlerce olumsuz tecrübe var. Yeni medya ve girişimcilik konularında bilgi ve deneyimlerimi paylaşacağım dedim, çünkü bu vaat benim için uygulanabilir düzeyde. Nasıl mı? Danışmanlık yapıyorum, araştırıyor, gözlemliyor, okuyor ve izliyorum, medya sektöründe büyük bir kurumda vaadimle ilgili bir bölümde çalışıyorum. Her gün yeni bilgiler öğreniyor, yeni deneyimler yaşıyorum.

Vaadinizi Gerçekleştirin

Ne olursa olsun, vaadinizi gerçekleştirin, yolda yaşadıklarınız değil, karaya ulaşıp ulaşmadığınız dikkate alınacaktır, bahaneler ardına sığınmayın. Her bir vaat gerçekleştikçe, müşterilerinizin umutları tazeliğini koruyacak ve günden güne artan umutlarla size olan bağlılıkları artacaktır.

Ayrıca, büyük umutlarla sizinle yola çıkanların umudunu kırmamış olacaksınız, size daha çok şans vermelerini sağlayacaksınız. Taşıyıcı filminden bir replikle diğer maddeye geçeyim; “Tutamayacağın sözler verme, verdiğin sözü yerine getir.”

Ürününüzün/Hizmetinizin Bir Özelliğiyle Öne Çıkın

Herhangi bir hizmetin ya da ürünün tüm özelliklerini aklımızda tutamayız. Bir özelliği öne çıkan ürün ya da hizmeti ise hatırlamak ve tercih etmek ise kolaydır. Rakiplerinizden daha iyi yapabileceğinize inandığınız bir özelliğe odaklanın ve bu alanda en iyisi olun. Sürüş keyfi denildiğinde BMW‘nin, güvenlik denildiğinde Volvo‘nun aklımıza gelmesi tesadüf değildir. BMW’nin vaadi, bizim için çok daha güzel bir örnek. Çünkü ortada nesnel, somut hiçbir şey yok, ölçülebilir bir kavram bile değil. Buna rağmen yıllardır bu vaadiyle satış gerçekleştiriyor, mutlu deneyimler yaşatıyor.

Alternatifsiz Olabilmek İçin Patent Alın

Eğer ürün ya da hizmetiniz için patent alma şansınız varsa, planlarınızda öncelikleriniz arasına ekleyin. “Şansınız varsa” ifadesini kullandım çünkü her ürün/hizmet için mümkün olmayabiliyor. Eğer başkası patent almışsa, girişmeden önce tekrar düşünmenizi tavsiye ederim. İlla girişmek istiyorsanız, emeklerinizin zayi olmaması için patent sahibiyle görüşüp, anlaşma yapmanızı tavsiye ederim. Patent alarak, muhtemel rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Eğer birisi size rakip olacaksa, sizinle anlaşmak zorunda kalır. Rakibiniz yoksa, alternatifsiz olursunuz. Alternatifsiz olmak bir avantaj iken, iyi yürütülemeyen süreçler, felaketi beraberinde getirebilir. 1-0 olan maçlarda skorun üzerine yatan takımın son dakikalarda 2-1 yenilmesi gibi.

Sürprizler Yapın

Müşterileriniz tarafında standart olmadığı düşünülen, aslında sizin tarafınızda belli kriterleri olan sürprizler hazırlayın. Her an bir sürprizle karşılaşma umudu, müşterilerinizde bağlılık oluşturacaktır. Sürprizler küçük olmalı, yoksa altında kalabilirsiniz. Sürpriz hazırlarken kişiselleştirmeye dikkat ederseniz, mutlu deneyimler yaşatabilirsiniz.

Kalite-Fiyat Orantısına Dikkat Edin

Yukarıda vaatlerinizi küçük tutun demiştim. Yüksek fiyat da büyük vaat anlamına gelir. Müşterileriniz, fiyatla doğru orantılı olarak ve hatta fazlası büyük umutlarla ürün/hizmet alır. Eğer beklentiyi karşılayamazsanız, hayalleri yıkılan müşterilerinizi tekrar kazanmanız zor ya da imkansız olacaktır. Bir ürün satıyorsanız, paketinden teslimatına, müşteri hizmetleri görüşmelerinden servisine kadar bütün bir süreçte müşterinizi memnun etmeye çalışın. Eğer bu bütünlüğü koruyabilirseniz, fiyatınızı rakip ürünlere göre daha yüksek fiyatla satabilirsiniz.

Sizin tarafınızdaki vaat ve taahhüt gibi kelimeler, müşteri tarafında hayal ve umut olarak karşılık buluyor. Kazanmak için umut satmanızı tavsiye ettim, nasıl yapacağınıza dair birkaç ipucu verdim. Umarım vaadimi yeterince yerine getirmişimdir. Sizin de tavsiyeleriniz varsa, yorum olarak ekleyebilirsiniz.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.