Kullanıcı Adı Seçerken ve Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Sosyal medya ile hayatımıza yeni bir kavram dahil oldu, İngilizce ifadesi username, Türkçe karşılığı ise kullanıcı adı. Her sosyal mecrada, bize ait bir kullanıcı adı belirliyoruz. Bu kullanıcı adını belirlerken dikkat etmemiz gereken bazı hususlar var. İş yalnızca bu kullanıcı adını belirlemekle de bitmiyor, bu kullanıcı adını paylaştığınız mecralarda da kullanırken dikkat etmeniz gereken durumlar var. Bu iki konu hakkında tavsiyelerimi yazımın devamında okuyabilirsiniz.Kullanıcı adı, telefon numarası, kimlik numarası vb. gibi eşsiz oluyor. Belirlediğiniz kullanıcı, uygun şekilde adres satırına girildiğinde, sizin hesabınıza ulaşabiliyor. Böyle eşsiz ve bizim markamız olacak bir şeyi seçebilme özgürlüğümüzün olması güzel bir şey. İstediğimiz kullanıcı adının başkası tarafından kullanılıyor olması hoşumuza gitmese de, alternatif üretebiliyor olmak, markalaşma sürecimizde önemli bir kilometre taşını oluşturuyor.

Belirleyeceğiniz kullanıcı adı;

  • Markanızın ismini barındırmalı
    • Bir hizmetiniz ya da ürününüz için seçim yapacaksanız, mutlaka markanız/ürününüz/hizmetinizle ilgili olmalı
    • Markanızın kuruluş yılını ya da markanızın yer alacağını mecradaki bulunma amacını da kullanabilirsiniz.
  • Akılda kalıcı olmalı
  • Mümkün olduğunca kısa olmalı
  • Tüm mecralar için aynı olmalı
    • Seçmiş olduğunuz kullanıcı adı, diğer bir mecrada kullanımda olabilir ya da karakter sınırı vb. gerekçelerle kullanılamıyor olabilir. Başkası tarafından kullanılıyor olması, itibarınız için olumsuz etki oluşturabilir.
  • Kullanılabilirlik yönünden uygun olmalı
    • O harfi ve 0 rakamı, büyük ı ve küçük l harfi, vb. karakterler birlikte kullanıldığında yanlış algıya sebep olabilir.

Maddelere eklemeler yapılabilir, üzerinde tartışacağımız maddeler de yer alıyor olabilir, eleştirilerinize açığım, benim tavsiyelerim bu şekilde oldu.

Kullanıcı adı belirleme adımını geçtikten sonra, kullanıcı adlarının tanıtımlarda kullanılması konusuna değinmek istiyorum. O kadar problemli kullanımla karşılaşıyorum ki, ağlanacak halimize gülüyorum.

Belirlediğiniz kullanıcı adını tanıtımlarda kullanırken;

  • Mecraların logolarının yanına / işareti ekleyip, devamına kullanıcı adınızı olduğu gibi yazabilirsiniz.
  • Bir ya da iki tane URL adresi verecekseniz, URL’nin tamamını yazabilirsiniz. http://twitter.com/hkprst gibi.
  • Kullanıcı adınız uzun ise, daha okunaklı olsun diye ayrı yazmayın, kullanıcılarınız size ulaşamayabilir. Ulaşanların bazılarında ise, itibarınızı olumsuz etkileyecek bir algı bırakırsınız.
  • Markanızın adında Türkçe karakterler geçiyor diye kullanıcı adınızı da Türkçe karakterli olarak paylaşmayın, bu şekilde yalnızca yanlış yönlendirme yapmış olursunuz. İtibarınıza olumsuz katkısını da unutmayın.
  • Kullanıcı adınızda birden fazla kelime varsa ve URL’sini vereceğiniz sosyal ağ, büyük/küçük harfe duyarlı değilse, kelimelerin ilk harflerini büyük yazabilirsiniz. http://facebook.com/MustafaAlkan gibi. Yani yine doğru yere ulaşacaktır.
  • Birden fazla kelime içeren bir kullanıcı adınız varsa, kelimeler arasında boşluk bırakmayın. Sizin için, yanlış yönlendirme ve olumsuz algıdan fazla bir katkısı olmayacaktır.
  • İletişim bilgilerinizi paylaştığınız her yerde sosyal medya kullanıcı adınızı da paylaşmalısınız. Sitenizde bağlantılı sosyal medya ikonları, broşürünüzde ya da afişinizde ilk maddede olduğu gibi kullanabilirsiniz.

Bu temel kriterlere dikkat ettiğiniz takdirde, markalaşmada önemli bir adım atmış olacaksınız. Eklemek ya da tartışmak istediğiniz bir madde varsa, lütfen yorum yazmaktan çekinmeyin.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.