Etiket: sosyal medya

  • Ahh Şu İnsanlar…

    Ahh Şu İnsanlar…

    Bugünün konusunu ve başlığını eşim belirledi. Yaşadığım bir olayı kendisine anlattım, blogumda yazmamı tavsiye etti. Yaşadığım olay, insanların iletişim ile değil de, emir/talimat üzere çalışmayı alışkanlık haline getirmesiyle alakalı. Bana bağlı olarak çalışan kim olursa olsun, onlara emir vermekten her zaman kaçındım, yapılması gerekenleri talimatla değil, gereklerini hissettirerek iletişim yoluyla uygulamalarını sağladım, bugünden sonra da…

  • Sosyal Medyada Cevaplama Süresi

    Bir süredir sayfalarımızın istatistiklerini takip ediyorum. Bu istatistiklerden dikkatimi daha fazla çeken iki metrikten birisi, “cevaplama süresi” oldu. Benzer bir diğer metrik ise, “servis seviyesi” olarak geçiyor. Bu iki metrik, sosyal medyada “dokunmak” hissiyatını yaşattığını ve etkisini gösteriyor. Hızlı geri dönüşün etkisini, yaşadığım/yaşattığım bir örnek ile açıklayıp, tavsiyelerimi sunacağım.

  • Devlet Kurumlarının Sosyal Medyada İşi Ne?

    Yılın ilk yazısında herkese merhabalar. U/mutlu bir yıl diliyorum, başka ailemle birlikte bana, sevdiklerime, çevreme olmak üzere tüm insanlığa… Yeni yıl temenni yazısı değil elbette, sözü uzatmadan konuya geçeyim. Geçtiğimiz hafta bir öğle arasında Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan Hamdi Çelikbaş‘ı ziyarete gittim. Bir süre önce TEAkolik aracılığıyla tanışmıştık. Yemek sonrası sosyal medya üzerine biraz muhabbet ettik.…

  • Radyoların Sosyal Medya Entegrasyonu

    Yılın son günü yazı yazmak çok güzelmiş. İç muhasebemi, kararlarımı uygularken yapabilmekten bahsediyorum. Dün okuduğum Zinciri Kırma! yazısındaki tavsiyeleri, dört ay kadar önce uygulamaya koymuş olmanın mutluluğuyla yazıyorum, yazmaya da devam edeceğim inşallah. Sizler de istifade ediyorsanız, amacıma ulaşıyorum demektir. Eğer istifade edeceğiniz yazılar yazamıyorsam, en azından bu amacı taşıdığımı ve gayretlerimin de daima bu…

  • Sosyal Medya Aracılığıyla Kullanıcıya Dokunmak

    Yaptığım sunumlardan öne çıkan konuları paylaşmaya devam ediyorum. Sunumlar, bir hayli özel içeriğe sahip olması nedeniyle direkt paylaşamıyorum, yalnızca çok önemli bulduğum ve ortak sorunlar olarak gördüğüm hususları sizlere paylaşıyorum. Bu yazımda, birkaç gün önce Dış Yayınlar Dairesi Başkanlığımıza yaptığım sunumdan notlar paylaşacağım.

  • Bir Televizyon Kanalına Sosyal Medya Sunumu

    On günlük bir aranın ardından tekrar sizlerleyim. Bu on günlük araya, sosyal medya ile ilgili üç sunum, iki sohbet, bir analiz sığdırdım. Oldukça yoğun geçen on günün bir hayli verimli geçtiğini düşünüyorum. Dilerim ki dinleyenler de aynı şekilde düşünüyordur. 🙂 Bu yazımda, TRT 1 kanalımız için yaptığımız sunumun öne çıkan maddelerinden bahsedeceğim, sizlerin de istifade…

  • Markaların Sosyal Medya İle İmtihanı

    Klişe bir başlıkla çıktım karşınıza. Birçok kavramı olduğu gibi sosyal medyayı da bir türlü anlamadık, belki de anlamak istemiyoruz, işimize geldiği taraftan yönetmeye çalışıyoruz. Sosyal medyanın temelini reklam değil, iletişim ve bir üst seviyesi etkileşim oluşturuyor. Amaç iletişim/etkileşim olan bir yerde, markanın birisi gelip, iki çift laf söyleyip gidiyor. Bu markaya olan ilgimiz ne düzeyde…

  • Sosyal Medya Analizi

    Kurum olarak oldukça fazla sosyal medya hesabımız var. Bir süredir, bu hesapların envanterinin oluşturulması, hesapların durum analizi ve yapılması gerekenler hakkında çalışmalar yürütüyoruz. Bu çalışmalarımızı bir sunum halinde ilgili birimlere sunuyorum, sorularına cevap veriyorum. Bu süreçte nelere dikkat edilmeli, neler gözardı edilmeli? gibi başlıklar hakkında edindiğim deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

  • Sosyal Medyanın Yan Etkileri

    Klişe bir cümleyle giriş yapayım, sosyal medya hayatımızın her anında yer alıyor. Evet, durum gerçekten böyle, böyle olması bir avantaj mıdır dezavantaj mı, tartışılabilir. Hayatımızın her anına dahil olabilen bu kavramın etkilerini, hatta yan etkilerini düşündük mü? Biraz bu konuyu irdelemek istiyorum.

  • Girişimcilik ve Sosyal Medya

    Başlıkta iki kavramı birbirinden ayırmış gibi oldum fakat niyetim ayırmak değil, bilakis entegrasyon sürecinden bahsetmek. Girişimler henüz fikir aşamasındayken sosyal medya hesapları oluşturuluyor, projeler hayata geçtikten sonra kısa bir dönem hevesle içerik üretiliyor/paylaşılıyor, harcanan emek kadar geri dönüş olmadığını gören girişimci arkadaşlar, sosyal medyayı rafa kaldırıyorlar. Girişimlerde yaşanan temel ve ortak sorunlardan birisinin bu olduğunu…