Sosyal Medya Stratejinizde Neler Olmalı?

Bugün bir kanalımızın hesabını inceledim, gözlemlerim bana çok şey anlattı. Anladıklarımı da sizlerle paylaşmak istedim. Sosyal medya stratejisini hafife almamak gerektiğini bir kez daha fark ettim. Bu konudaki tavsiyelerimi öğrenmek isterseniz, yazımı okumaya devam edebilirsiniz.

Standart Oluşturmak

Dil, ton ya da hazırlanacak görsellerde belli bir standart oluşturmak, paylaşımlarınızın markanız ile bütünleşmesini sağlayabilir. Markanızla bütünleşen her içerik, markalaşma/markanızı sürdürme sürecinizde size artı puan getirecektir. İçerik stratejinizde yer alan özel günlerde de markanızla bütünleşen paylaşımlar yapmanız gerektiğini daha önceki bir yazımda ifade etmiştim.

Sabit İvmeyle Büyüme

Sosyal medya hesaplarının ani büyümesi ya da tersi durum olarak ani küçülmesi, markanızı zor durumda bırakacaktır. Hızlı büyümesinin zararını, süreçleri yönetemeyerek görebilirsiniz. Ani düşüş ise, demoralize olmanızla birlikte kârlılığınıza doğrudan etkisi olacaktır. Sosyal medya hesaplarının uzun vadede düşük de olsa sabit ivmeyle büyümeleri, tercih sebebidir. Fıtrata aykırı bir durum, hiçbir sektörde yer edinemez, bir anda 30 yaşımıza gelmediğimiz gibi, markamız da bir anda milyonlarca kişiyi memnun edemez, talebini karşılayamaz, tekamül zaman ister.

Mecraya Özgü Paylaşım

Bu başlıktan anlaşılan, yalnızca medyaların boyutları oluyor. Mecraya özgü paylaşımda dikkat edilmesi gereken husus, mecraların dinamiklerinin tespit edilip, mevcut hedef kitlenin taleplerinin doğru anlaşılması ve onlarla güçlü bir iletişim kurabilmek olmalıdır. Her içerik tüm mecralarda yer alırsa, bir kişinin sizi tüm mecralarda takip etmesinin anlamı da olmayacaktır. “Birisinde görmezse, diğerinde görür” mantığıyla paylaşım yapıyorsanız, belki kısa vadede kazanırsınız fakat uzun vadede kaybedersiniz.

Hedef Kitleyi Tanıma

Hedef kitlenizle doğru iletişimi yakalayabilmek için, onları iyi tanımanız gerekir. Bunun için, kendinizi onların yerine koyabilmeli, onlar gibi düşünmeye çalışmalı, onlar gibi tüketmelisiniz. Onların penceresinden bakamazsanız, dikdatör pazarlamacı modunda, sıfır iletişimle markanızın geleceğini planlamaya çalışırsınız. Bu planların neredeyse tamamı da çöpe gitmeye mahkum olur.

Zamanlama

İçeriğinizi doğru zamanda paylaşmazsanız, hedef kitlenizin hiçbir şekilde içeriklerinizi görmeyebilir. Bu sebeple, analiz araçlarıyla hedef kitlenizini aktif olduğu saatleri tespit edip, en uygun zamanda paylaşım yapmalısınız. Hedef kitlenizin en yoğun olduğu saatte birçok markayla aynı zamanda mı paylaşım yapmalı, yoksa yoğunluğun artmaya başladığı bir zaman diliminde mi paylaşmalı, bu kararı da size bırakıyorum.

Deneme/Yanılma

Sosyal medya ile ilgili okuduğunuz tavsiyeleri aynen uygulamak, istediğiniz sonuçları vermeyebilir. Bu sebeple, küçük deneme/yanılma çalışmaları yaparak, tavsiyeleri kendi markanızla entegre etmelisiniz. Aksi takdirde, en doğru tavsiyeler bile size olumlu sonuçlar getirmeyebilir.

Bu tavsiyeleri dikkate almayan bir ajans ya da kişi varsa, “yapmış olmak için yapmaktan” öte bir davranış sergilemediğini iddia ediyorum. İddialı cümleler kurmaktan kaçınırım fakat bu konu büyük önem arz ediyor.


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.