Etiket: reklam

  • Reklam Bilinirliği İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

    Reklam Bilinirliği İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

    Geçtiğimiz günlerde, hatalı/eksik yapılmış olan bir reklam kurgusu nedeniyle ciddi sayılabilecek bir sorun yaşadık. Bu sorunun temelinde, reklamın yalnızca bilboard olarak kurgulanması yatıyordu. Bir reklam kurgusunda, reklam bilinirliği için nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair tavsiyelerim olacak. Öncesinde, yaşadığımız olayın detaylarını anlatacağım.

  • ‘Doğal Reklamlar’ Gerçekten Doğal Mı?

    İçerik pazarlamasının arttığı son dönemin popüler kavramı, doğal reklam oldu. İçerik yayıncısı her platform, yaptıkları ya da yapmaya çalıştıkları bir reklam modeline, bu ismi vermeye çalışıyor. Kavramın içi henüz yeterince dolu değil ve aslında net bir karşılığı da yok. Kimisine göre sponsorlu içerik doğal reklam olarak nitelendirirken, kimisine göre markayla ilgili bir içeriğin eğlenceli bir hikayeyle…

  • Reklamdan Sorumlu Ortaklarınız: Müşterileriniz!

    On yıl kadar önce sektörümüze lovemark diye yeni bir kavram girdi. Kavram Türkçe’ye marka aşkı olarak çevrildi. Bu kavram, pazarlamaya yeni bir soluk getirecek cinstendi. Müşterilerle marka arasındaki bağın gücünü anlatan bu kavramı markalar çok sıcak karşıladı ve kendi müşterilerinden lovemark’lar oluşturma çabasına giriştiler. Lovemark kavramını anlatmayacağım, biraz araştırırsanız kapsamlı bilgilere ulaşabilirsiniz. Benim dikkat çekmek istediğim…

  • Reyting Kaygısı Ne Zaman Son Bulur?

    Geçtiğimiz günlerde TRT Geleceğin İletişimcileri Yarışması’nda dereceye giren genç iletişimci arkadaşlarla birlikteydim. TRT’nin Yeni Medya birimi ve işleyişi hakkında sunum yapmam gerekiyordu. Böyle enerjik bir grupla sektörü konuşmadan geçemezdim. Önceki sunuma katılan arkadaşlarla aynı dertten muzdariptiler. Severek takip ettikleri bazı dizilerin reyting savaşlarına kurban gitmesinden yakınıyorlar, buna çare arıyorlardı. Bu durum, yalnızca burada değil, sosyal…